Professioneel trainer

Ondernemers, bevlogen leiders en professionals, Leidinggevenden, (HR)managers, teams en organisaties

  • Podiumpresence
  • Rouw op de werkvloer
  • Verbinding
  • Communicatie
  • Persoonlijke Ontwikkeling
  • Leiderschap
  • Teams, leidinggevenden, HR en organisaties

Gediplomeerd Professioneel Trainer

Mijn trainingen zijn p.r.o.a.c.t.i.v.e.

De ervaring die je opdoet in een training bepaalt het succes daarna!

 Hieronder lees je waar PROACTIVE voor staat:

P

(flip me)
Proactief! Praktijkgericht Positieve insteek Plezier

R

(flip me)
Resultaatgericht Reflectie op leerdoelen

O

(flip me)
Opbouwend en opgebouwd o.b.v. leerdoelen

A

(flip me)
Afwisselend Activerend en ik zet in op Authenticiteit

C

(flip me)
Creatief in opzet aan werkvormen en begeleiding

T

(flip me)
Toegankelijk Toepasbaar Transformerend

I

(flip me)
Inspirerend in perspectief, voor mindset en zelfvertrouwen

V

(flip me)
Veiligheid en Verbinding zijn mijn kernwaarden

E

(flip me)
Ervaringsgericht met Energie en Enthousiasme

De proactieve aanpak: een aanpak die raakt én werkt.

Waarom ik trainer werd

Van Advocaat, naar professioneel trainer

De kern

In de advocatuur en als jurist zag ik dat veel problemen geen juridisch oorsprong hebben, maar voortkomen uit miscommunicatie en onwetendheid.

lastige gesprekken

Na een ingrijpende persoonlijke ervaring zag ik dat veel mensen het lastig vinden om te gaan met emoties, weerstand en lastige situaties en gesprekken

Passie

Ik volgde een eigen persoonlijk traject en ik investeerde in diverse opleidingen, cursussen en trainingen. Ik ontdekte mijn passie voor het trainen van mensen in communicatie, persoonlijke ontwikkeling en leiderschap.

Ik ontdekte dat ik met mijn enthousiaste toegankelijke en energieke persoonlijkheid als trainer van grotere betekenis kon zijn. 

Mijn trainingsstijl

Ervaringsgericht en Interactief

(flip me)
Geen droge theorie, maar leren door te doen!

Veilig en Verbindend

(flip me)
Dit zijn mijn kernwaarden zodat groei en ontwikkeling plaatsvindt.

Energie en Enthousiasme

(flip me)
Zo omschrijven anderen mij. Ik vind dat leren ook leuk mag zijn! Dus met energie, humor en licht.

Creatief en Flexibel

(flip me)
Elke groep, deelnemer en proces is anders, dus ik pas toe wat passend is op dat moment.

Praktisch en Toepasbaar

(flip me)
Dat maakt het herkenbaar en lekker zinvol!

Na mijn training kom je in actie met (zelf)vertrouwen!

FAQ

Een goede training werkt met duidelijke leerdoelen. Deze past bij de behoeften, de voorkennis en ervaring van de deelnemers. De trainer heeft kennis over de inhoud en kennis en ervaring in het begeleiden van groepen en beschikt over goede trainersvaardigheden.

Een trainer biedt meestal nieuwe kennis en vaardigheden aan en laat daarmee oefenen. Een coach is meestal juist terughoudend met het geven van informatie of advies. In mijn geval combineer ik deze twee invalshoeken en pas ik in een training toe wat het bevorderlijk is voor het leerproces. 

Ik zorg ervoor dat de inhoud aansluit bij de leerdoelen van de deelnemers. Ik bied de materie op verschillende manieren aan, zodat het past bij verschillende leerstijlen en dus bij iedere deelnemer. Iedereen wordt actief betrokken, waardoor de training echt van de deelnemers zelf wordt.

Als het om het aanleren van communicatievaardigheden gaat wel ja. Een rollenspel is een welbekende werkvorm, maar die moet je niet door de deelnemers zelf laten uitvoeren. Dat wordt weliswaar, lachen gieren brullen, maar je mist de diepgang die een training waardevol maakt. 

Dat kan, maar ik werk als trainer zelf het liefste met een aparte trainingsacteur, zodat ik het overzicht en de focus hou op de leerdoelen van de deelnemers. Een training waarbij ik wel trainer ben, maar bijvoorbeeld nooit zelf trainingsacteur ben, zijn agressietrainingen. Om een voorbeelDaarbij vind ik de veiligheid in de groep zo belangrijk, dat ik dan mijn rol als trainer behoudt. 

NOBTRA omschrijft zichzelf als de Brancheorganisatie voor trainend Nederland. Door mijzelf aan te sluiten bij het NOBTRA, heb ik me eveneens verbonden aan de Ethische gedragscode van de NOBTRA. Wat deze code is, lees je hier.

Als u een klacht heeft kunt u deze voorleggen aan de klachtencommissie van de NOBTRA. Deze kent een eigen klachtenprocedure en klachtenreglement. 

Ik beschik (nog) niet over een eigen trainingslocatie. Dat zie ik in de toekomst wel voor me.  Desalniettemin is het mogelijk om een training te boeken anders dan in-house. U kunt zelf een andere locatie daarvoor boeken of u geeft aan dat u wenst dat ik daarvoor een geschikte locatie kies in overleg met u over het beschikbare budget daarvoor. Ik ken verschillende trainingslocaties.