Alles is communicatie
So you'd Better be good at it!
Of je nu met collega’s werkt, een team aanstuurt of klanten te woord staat – communicatie is er altijd.
Verbindend of vervreemdend. Helder of ontwijkend.
In mijn trainingen leer je hoe je effectiever, authentieker en met meer impact communiceert. Met jezelf. Met elkaar. Met je klant.
“Communication works for those who work at it”
- John Powell -

Waarom het juist NU extra aandacht vraagt
de uitdagingen van deze tijd
- Digitalisering
- Hybride werkvormen
- Groeiende generatieverschillen
- Cultuurverschillen
- Hoge werkdruk
- Krappe arbeidsmarkt
Het leidt snel tot miscommunicatie, botsingen en frustratie. Het kost energie, resultaat, motivatie, betrokkenheid en dus je mensen, resultaat en geld. Terwijl je een goeddraaiend team wilt dat met plezier werkt en samenwerkt met en voor mooie resultaten.
Win aan:
Contact
Clarity
Contentment
Wat goede communicatie je oplevert
Zowel persoonlijk, in teamverband als met de klant
- Heldere en duidelijke gesprekken
- Meer vertrouwen in teams
- Minder misverstanden & conflicten
- Betere samenwerking en open cultuur
- Hogere klanttevredenheid & minder klachten
- Hogere motivatie en werkplezier
- Meer eigenaarschap en zelfvertrouwen
Trainingen voor



communicatiekracht
Meest gevraagde communicatietrainingen
01
moeilijke gesprekken makkelijk maken
Leer lastige gesprekken met meer gemak te voeren
02
Feedback geven en ontvangen
Constructief, authentiek, zonder oordeel en met het blik op de toekomst
03
Motiverende gespreksvoering
Leer om te gaan met weerstand en deze om te buigen in motivatie en activatie.
04
Communicatie in samenwerkingsverband
Communiceren in samenwerking is een vak apart. Hoe je dit zo effectief mogelijk doet en inzet, leer je in deze training.
05
Conflictsituaties hanteren
Leer gespreksvaardigheden die je kunt inzetten in conflictsituaties.
06
Grenzen aangeven en assertiviteit
Ik noem het ook wel authentiek communiceren. In lijn met wie je bent en met wat je voelt.
07
Klantgericht communiceren
Van klantgerichtheid tot klachtafhandeling. Zorg voor een positieve klantbeleving.
08
Verbindende communicatie
Dit kun je op alle gebieden van communicatie toepassen, voor oordeelloze, open en constructieve gesprekken.
Waar en Hoe?
In company
Als je de training volledig wilt laten aansluiten op de praktijk en dynamiek van je team of organisatie.
Inspirerende externe locatie
Als je afstand wilt creëren van de dagelijkse werkcontext.
Losse training
Als krachtige boost of vliegende start voor ontwikkeling en bewustwording.
Meerdaags Traject
Als je kiest voor gedragsverandering, verdieping en duurzame impact wilt maken.
Als Onderdeel van groter programma
Als bouwsteen in bijv. cultuurverandering, leiderschap en teamgroei.
"Communicatie begint bij wie je bent" - Daisy van Sommeren
Communicatie Gaat niet over trucjes of modellen
Alles is communicatie zeg ik altijd. Zelfs geen communicatie is communicatie. Het is niet alleen wat je zegt, maar ook hoe je luistert. Wat je laat, hoe je beweegt, wat je uitstraalt en wat je doet in bijvoorbeeld je mimiek. Woorden zijn belangrijk, maar je lichaam spreekt voor 80% mee.
Ik geloof dat communicatie begint bij verbinding met je lijf. Als je dichter bij jezelf durft te blijven, word je communicatie automatisch helderder, eerlijker en effectiever. Modellen en trucjes zijn slechts hulpmiddelen. Het is mijn intentie om deelnemers zich vrijer, veiliger en bewuster te laten communiceren met dat wat ze al in zich hebben.
Als jij durft te vertrouwen op je gevoel je stem en je lijf, heb jij het krachtigste instrument al in handen. En anders train ik je hierin!
Ervaringen van anderen
Tijd om communicatie voor je te laten werken
Van uitdagingen naar kansen
- Wil je werken aan communicatie die mensen samenbrengt?
- Je team versterken met communicatievaardigheden?
- Feedback, gesprekken of contact met klanten?
- De werkcultuur veranderen met daarbij behorende communicatie?
Dan nodig ik je uit om kennis te maken. Laat me weten waar de uitdagingen liggen en ik laat je zien waar de kansen liggen.